onsdag 18. august 2010

I Middelahvets blå fortryllende du lå...

Jeg følger opp gårdagens svermerier med enda en sydensang fra 50-tallet. Denne gangen handler det om Mallorca, og det er fortsatt Juul Hansen som står bak den norske versjonen. Fransk tekst og melodi er av Géo Bonnet og Louis Gasté.

Mallorca

I Middelhavets blå
fortryllende du lå
som en drøm da jeg så deg første gang.
Din velkomsthilsen var
en sang fra en gitar;
det er havets og nattens egen sang.
Gitarer stemmer i
Mallorcas melodi,
det er ball på Mallorca natten lang.
Her lever romantikk
i gyldne pikeblikk,
hvert ord er på Mallorca musikk.
Og tusen mandoliner besynger sol og sjø,
du, Middelhavets dronning, du er min drømmeø.
I gatens muntre vrimmel av lys og liv jeg går
med sol fra dypblå himmel og vinden i mitt hår.
Snart må jeg dra avsted
men jeg vil alltid be
at jeg kommer tilbake hit på ny,
på ny få gå i land
ved den hvite strand
og få hvile i dine palmers ly.


Astrid

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar